Társasházalapításhoz szükséges alaprajzok

Gyakran előfordul, hogy néhány lakásos ikerházunkból - akár forgalomképességi okokból, akár banki elvárások miatt - társasházat szeretnénk varázsolni. A társasház alapítása meglehetősen egyszerű, de több párhuzamos földhivatali eljárást is igényel, melyek közül egyeseket a földmérőnek, másokat ügyvédnek kell lebonyolítaniuk. A tisztánlátás végett a jelen cikkben összefoglaljuk a tennivalókat és a földmérők által készítendő okiratok követelményeit. 

A társasház alapításához az alábbiakra lesz szükségünk:

1. Ügyvéd által készített, ellenjegyzett és minden tulajdonos által aláírt alapító okiratra

2. Földhivatal által záradékolt alaprajzok: a földmérőnek el kell készítie az ún. "vektoros" alaprajzokat, az alábbi jogszabályi követelmények szerint: 

Az egyéb önálló ingatlanok alaprajza 1:100 vagy annál nagyobb méretarányban ábrázolja az ingatlan - társasháznál a közös tulajdonban lévő épületrészek, továbbá az öröklakások - elhatároló vonalait. Az alaprajzon fel kell tüntetni a település nevét, az ingatlan utca, házszám, emelet és ajtószám szerinti megjelölését, továbbá az önálló ingatlan sorszámát és alapterületét. Társasház alapítása vagy módosítása esetén, a hatósági bizonyítványnak, a használatbavételi engedélynek, fennmaradási engedélynek vagy a használatbavétel tudomásulvételéről szóló végzésnek a rendeltetésmód megjelölése mellett tartalmaznia kell a tulajdonostársak külön tulajdonában lévő lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség alaprajz szerinti alapterületét is. Alaprajzként elfogadható az építési engedélyhez tartozó, illetőleg az engedélyezett és kivitelezett állapot eltérését feltüntető vagy a kiadott fennmaradási engedély alapját képező, az alábbiakkal műszaki terv: A közös tulajdonba kerülő épületrészek és helyiségek felsorolása római számmal egytől kezdődő sorszámozással, az egyes tulajdonostársak kizárólagos tulajdonába kerülő lakások, illetőleg nem lakás céljára szolgáló más helyiségek meghatározása az alaprajz szerinti arab számozás és az alapterület feltüntetésével.

3. A földmérőnek kell kérnie az épület feltüntetését is a földhivatalnál ugyanezen alaprajzok alapján 

4. hatósági bizonyítványt kell kérni az épület elkészüléséről az illetékes kormányhivataltól, ez általában a tulajdonosok feladata

Nagyon fontos a dokumentumok összhangját ellenőrizni, azaz minden iratban ugyanazon méreteknek kell szerepelnie. Amennyiben valamennyi fenti irat rendelkezésre áll, akkor benyújtható a földhivatalba a társasházalapítási kérelem. 

                                                            Dr. Szabó Eszter Zsuzsanna Ügyvédi Iroda                                                                székhely: 1112 Budapest, Beregszász út 66., email: szabo.eszter.dr@gmail.com, telefon: +36/30-8-513-582   Ezt a honlapot a Budapesti Ügyvédi Kamarába bejegyzett dr. Szabó Eszter Zsuzsanna Ügyvédi Iroda tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a www.magyarugyvedikamara.hu honlapon találhatóak.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el